אריאל מליק

חדשות אנרגיה

שינויים טכנולוגיים בהפיכת פסולת לאנרגיה באירופה

נושא הטיפול בפסולת לאנרגיה תופס תאוצה גם באירופה ורבים מעריכים כי יש לבצע מספר שינויים על מנת להשתפר בתחום החשוב.

נכתב על ידי אריאל מליק

אריאל מליק - שינויים בטכנולוגיה באירופה
אריאל מליק – שינויים בטכנולוגיה באירופה

 

עם התגברות ייצור הפסולת העירונית, הפיכת הפסולת התרמית באירופה לצרכי אנרגיה צפויה לעלות מסך של 4 מיליארד דולר לסכום של 5 מיליארד, עד לשנת 2016, כך לפי תחזיות של מספר אנליסטים בשוק האנרגיה והפסולת. בנוסף לפי התחזיות נמסר כי בשנה החולפת (2012) נוצרו 265 טון אשפה באירופה ונתוני הבנק העולמיים מראים כי הנתונים העולמיים יעלו בהמשך מייצור של 1.3 מיליארד טון לשיעור של 2.2 מיליארד טון בשנה עד לשנת 2025 ויחד עם זאת תעלה העלות השנתית של טיפול בפסולת מוצקה  מרמה של 205 מיליארד דולר ועד ל375 מיליארד.

לדבריהם של האנליסטים פרוסט וסאליבן אנו עומדים לפני מצב של הגדלת הביקוש וההיצע ביחד עם הגדלת השוק לפסולת למתקני אנרגיה. במקביל הצביעו האנליסטים על כך שלמעלה מ75% מתוך 480 מתקני הפסולת לאנרגיה של אירופה, עם וותק של עשור ועל כן יש לשדרג ולהתאים אותם לדרישות מודרניות יותר. מחקרים סביבתיים מראים כי שוק הפסולת לאנרגיה מונע על ידי תקנות מגבילות, אך מעודדים פליטת פחמן נמוכה על ידי תמריצים.

לפי בדיקות האנליסטים הטכנולוגיה היא עדיין הפתרון הטוב ביותר באירופה, אולם אתגרים מרכזיים כמו יעילות אנרגטית, טיפול בגז וסילוק אפשר מציעים חלופות לטכנולוגיה המוכרת. במקביל, דרוש שיפור בצריכת האנרגיה והפחתת פליטת גזים לאוויר על ידי מעבר למתקנים חדשים יותר ולפי הערכתם במידה והנושא יטופל כנדרש, מגזר ניקוי זיהום האוויר יהיה השני בגודלו בשנת .2016

הטקסט נכתב על ידי המשקיע אריאל מליק – איש עסקים ויזם אשר רשם השקעות מוצלחות בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

נגישות